Dan verkoop je toch gewoon de boot?!

Da’s niet meteen ons beste advies, maar een bekende reclameslogan uit de jaren ’80.

Elke ondernemer heeft wel eens last van een onbetaalde factuur. Hoe vervelend is het als je btw moet afdragen over een niet-betaalde rekening. Als dit tot liquiditeitsdruk leidt, ontstaan er serieuze problemen. 

Omdat niemand zit te wachten op dubieuze debiteuren, delen we 3 effectieve tips 

  1. Kies je klanten wijs
    Bekijk de organisatie of mogelijkheden van je (particuliere) klant voordat je de opdracht accepteert. Zijn zij in staat om op tijd je factuur te betalen?
  2. Communiceer
    Geef vooraf je betalingsvoorwaarden en -termijnen door. Zo voorkom je onduidelijkheden en misverstanden. Vermeld de betalingstermijn altijd op de factuur.
  3. Zit er bovenop
    Afspraak is afspraak. Merk je dat de factuur niet op tijd wordt betaald? Zoek contact en ga in gesprek over de oorzaak.

Wist je dat bellen 90% effectiever is dan mailen of brieven sturen? 
Daarom wordt Service Center Limburg steeds vaker ingeschakeld voor debiteurenbeheer. Rekeningen worden sneller betaald als ‘vreemde ogen dwingen’.