Houd je bedrijf gezond met een goed debiteurenbeleid

Openstaande facturen zijn vervelend en vormen een risico voor een gezonde bedrijfsvoering.Een telefoontje naar je debiteur is de meest efficiënte manier om je factuur betaald te krijgen!

Laat geen gras groeien over die openstaande rekening en achterhaal de reden van de vertraagde betaling. Misschien niet prettig maar wel noodzakelijk.

Gaat het om een eenmalige gebeurtenis? Dan is een telefoontje of berichtje als herinnering vaak voldoende om je banksaldo te zien groeien.

Spelen er andere problemen? Dan kan het innen van de factuur moeilijker zijn en emotionele reacties oproepen. Of vermijdingsgedrag bij je debiteur.

Je wilt graag dat een goede klantrelatie behouden blijft. Onze tip: blijf altijd vriendelijk, servicegericht en professioneel aan de telefoon.

Vind je het niet prettig om achter je geld aan te gaan of heb je onvoldoende tijd hiervoor?

Dan is de inzet van een derde partij een slimme zet. De stress, tijd en frustratie die je er anders zelf in moet steken, blijven je zo bespaard.

Meer weten over debiteurenbeheer door Service Center Limburg? Neem contact op voor een gratis offerte en vrijblijvend advies.